Det skal være nemt
at få det godt...
Hvordan fungerer det?
Hejdoktor giver dig hurtig online adgang til speciallæger i almen medicin, uafhængigt af tid og sted.
Mange henvendelser til en almindelig klinik kan normalt klares over video, telefon eller email. Så hvorfor spilde tiden i en telefonkø eller i et venteværelse? Her kan du læse mere omkring hvordan en online lægekonsultation fungerer, og de typiske spørgsmål vi møder.
Lægen er kun tre skridt væk
Vi har gjort det nemt for dig at få kontakt til en læge via din computer eller telefon.
Spørgsmål og svar
Herunder kan du finde et udvalg af de mest almindelige spørgsmål vi støder på. Hvis du stadig mangler svar på noget, er du velkommen til at kontakte os.
Er mine data
sikre?
Ja. Al trafik på Hejdoktor.dk bliver krypteret, og overholder altid Sundhedsstyrelsens krav og regler om opbevaring af personfølsomme data og journaler. Læs mere om vores sikkerhedspolitik.
Akut opstået
sygdom
Ved akut livstruende sygdom eller tilskadekomst, bør du straks ringe 112.
Ved akut ikke-livstruende sygdom eller skade, bør du kontakte vagtlægen eller 1813.
Får min læge
besked?
Vi ønsker at du får bedst mulig lægefaglig rådgivning, og dette betyder at egen læge skal vide hvad vi har hjulpet dig med. Du har dog mulighed for at frabede dig, at oplysningerne videregives til egen læge.
Hvilke recepter
kan I forny?
Vi kan forny de fleste recepter. Vanedannende medicin og medicin med misbrugspotentiale er dog en undtagelse. Vi følger altid Styrelsen for Patientsikkerheds regler på dette område.
Hvor gammel
skal jeg være?
Du skal være over 18 år for at kunne anvende Hejdoktor. Er du under 18 år kan du kun bruge vores services sammen med en forældre eller en anden, der lovligt kan handle på dine vegne.
Kan jeg få
pengene tilbage?
Vi garanterer din fulde tilfredshed eller pengene tilbage. Hvis vi ikke lever op til dine forventninger, giver vi dig dine penge retur. Se mere i vores handelsbetingelser.
Kan I lave
henvisninger?
Det afhænger af situationen. Læs mere om henvisninger her.
Kan jeg kontakte
lægen igen?
Ja. Når du er logget på kan du se alle de kontakter du har haft med os, og du har mulighed for at svare. Hvis du svarer inden for 24 timer siden sidste kontakt, vil dit svar være gratis.
Kan jeg få hjælp
i udlandet?
Vores læger sidder klar til at hjælpe dig også når du er på farten, ligegyldigt om du er i sommerhuset eller i udlandet.
Hvor hurtigt
svarer I?
Du kan booke en videokonsultation til det tidspunkt der passer dig, og vi garanterer svar på emailkonsultationer inden for 24 timer.
Kan jeg anvende
jer til mit barn?
Ja. Vores læger har mange års erfaring med børn i alle aldre. Hvis du er bekymret over sygdom eller symptomer hos dit barn kan du kontakte vores læger.
Er I
rigtige læger?
Ja, alle vores læger har dansk autorisation og er speciallæger i almen medicin med mange års erfaring fra det danske sundhedsvæsen.
Dækker I hele
husstanden?
Vi dækker dig, en samlever samt alle husstandens børn under 18 år. Du skal tilføje husstandens børn under 18 år til din profil, mens en eventuel samlever og børn over 18 år inviteres til deres egen profil.
Hvem kan læse
min Hejdoktor-journal?
Det er kun lægerne hos Hejdoktor som har adgang til til dine journaloplysninger.
Kan jeg få en
fysisk konsultation?
Nej, Du kan ikke booke en fysisk konsultation hos os. Vi tilbyder udelukkende online konsultationer.
Hvad hvis I
ikke kan hjælpe mig?
Hvis ikke vi kan hjælpe dig via en online konsultation, så rådgiver vi dig til hvordan du kommer videre med din problemstilling.
Kan jeg vælge
min læge?
Nej, vi prioriterer at du hurtigst muligt kommer i kontakt med en læge, hvorfor vi altid tilbyder den først tilgængelige læge.
Hvilke browsere
understøtter I?
Vores løsning er testet i nyeste version af Chrome, Firefox, Edge og Safari. Hvis du benytter en telefon eller tablet, kan du hente vores app til iPhone/iPad eller Android. Læs mere om vores systemkrav.
Problemer med
video-forbindelsen?
Læs mere om teknisk hjælp til videokonsultationer i vores video-guide.
Hvordan kan
jeg betale?
Enkeltkonsultationer kan betales med Dankort, Visa, MasterCard, PayPal og MobilePay. Abonnementer kan betales med Visa, MasterCard og American Express.
Kan jeg anvende jer
til mine forældre?
Hvis henvendelsen drejer sig om en anden voksen person end den person der har brugerprofilen, kan konsultationen ikke gennemføres. Det kan fx være tilfældet, hvis henvendelsen drejer sig om et svageligt ældre familiemedlem, der ikke selv kan varetage kontakten.
Kan I lave
lægeerklæringer?
Vi kan ikke udfærdige lægeerklæringer eller lignende attester, da det i henhold til Sundhedsstyrelsens regler kræver fysisk fremmøde.
Åbningstider
Få hurtig hjælp fra vores erfarne specialister.
Vi sidder klar til at hjælpe dig.
Vores åbningstider er:
Mandag - Fredag: 08:00 - 22:00
Lørdag - Søndag: 08:00 - 18:00
Udenfor åbningstiden kan du skrive til os døgnet rundt - så svarer vi dig så snart vi åbner.
Online lægehjælp
når det passer dig
Kontakt lægen Speciallæge i almen medicin
- Ubegrænset adgang
- For hele familien
- Dansk-autoriserede læger
- Video eller e-mail
- Receptfornyelse
Speciallæge i almen medicin
- Betal pr. henvendelse
- Dansk-autoriserede læger
- Video eller e-mail
- Receptfornyelse
Hudlæge
- Betal pr. henvendelse
- Danske hudlæger
- Video eller tekst
- Recepter
Hejdoktor.dk
Titangade 11
2200 København N
kontakt@hejdoktor.dk